chudo33 (chudo33) wrote,
chudo33
chudo33

Система Монтессорі і теорія прив'язаності

Дуже дуже раджу марафон "Монтессорі з народження"! Сьогодні у них третій з чотирьох днів. Я не встигаю слухати он-лайн та й просто сил ввечорі немає. Почала слухати запис першого дня:
http://secret-detstva.getcourse.ru/montessori-efir

Послухала лише першу тему про Монтессорі і теорію прив'язаності - це щось дивовижне! Скільки там корисного і для дому, і для роботи.

Ось мої нотатки про слухняність і поведінку Монтессорі вихователя в групі.

А ще треба продовжувати читати "Впитывающий разум" самої Монтессорі, там все це є.


Монтессорі і теорія прив'язаності.

Чому?
Методологічно виховання дуже розвинено. Зараз пророкують еру відносин, бо помічений зв'язок між відносинами і успіхами в навчанні значно більший ніж просто різниця між різними методологіями.
Прив'язаності одразу реалізує дві потреби дитини: мати дорослого, який за тебе відповідає і досліджували світ. Адже саме гарні відносини з дорослими забезпечують дитині простір для своїх досліджень і сили для цього.

На основі прив'язаності у дитини з'являється слухняність. Причому це не та слухняність, коли у дитини ламають волю, навпаки - ця слухняність народжується з волі. Дитина починає розуміти що дорослий біля неї дуже крутий і вона хоче його слухатися, щоб він навчив її всьому, що сам знає. Дитина сама вирішує виконувати розпорядження іншої людини. Виходить що воля і слухняність грають в одній команді, а не один проти іншого.

До того, як починати дитину вчити, давати уроки і презентації, треба її нормалізувати, викликати в неї слухняність.
У слухняності вбачають три стадії:
- імпульс. Дитина може інколи слухатися, а інколи і не слухатися.
- усвідомлення. Коли дитина завжди може слухатися.
- воля. Слухняність скерована у бік людини, яку він відчуває вищою за нього. Слухняність із радістю.

До трьох років дитина не може слухатися, якщо наказ не відповідає одному з життєвих цілей дитини. Це відбувається через те, що у дитини ще не сформовані всі механізми.

Дії педагога на різних стадіях слухняності:
1. Вона має бути особистістю. Відкидати всі свої знання і матеріали і відкривати все знову. Не діяти по шаблону.
2. Пропонувати дитині реальну роботу: накрити на стіл, прибрати. Такі реальні завдання кличуть розум до нормального і здорового стану.
3. Не бійтеся зупиняти зло, треба боятися лише зупинити добро. Енергічний поклик до душі має бути таким, як і енергічний поклик за ім'ям дитини, коли ми хочемо до неї звернутися.
4. Спокійний, терплячий і ніжний голос вчительки досягає сердець дітей через похвалу та увещевання.
5. Вчителька має гарно і привабливо виглядати зовнішньо. Особливо на самому початку.
6. Вчителька має спокушати і зацікавлювати дітей.
7. Перший час, поки що в дітей немає потрібної концентрації, вчителька має бути схожою на полум'я: зігрівати всіх, приваблювати і надихати.
8. Варто спробувати і бути яскравою, енергічною. Щоб будь-яка пропозиція, навіть просто почистити глечик, приваблювала дітей енергійністю заклика. Кожна дія вчительки має бути покликом і запрошенням до дітей.
9. Зупинити небажану дію дитини. Це можна зробити у вигляді будь-якого оклику, або додаткової ніжної уваги до неспокійної дитини.

Взагалі Монтессорі вчитель - вона різна. На першому етапі налагодження зв'язків вона може бути і ніжною, і веселою, і цікавою, а не тільки спостерігаючою за всіма.
Tags: Монтессорі, ТП, виховання, садочок
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments